Friday, November 11, 2011

salam aidiladha 2011

2011_10_28_13_06_23_eid_ul_adha_header_1432 

masi belum terlambat kan..i’ve been thinking about this entry since last week tp baru sekarang tertunai..aidiladha tahun ni mm un-describe-able.. ini bukan sebab sambutan tahun ni atau apa tp more too rasa dalam ati..kamu paham ka? aku terai kasi paham la ya..aidiladha tahun2 sebelum ni, for me adalah hari raya yg family berkumpul-wat korban-makan ramai2 punya event..ya betapa ntahpapanya pikiranku tym tu..tp tahun ni aidiladha buat aku rasa cemburu. ya cemburu dengan para jemaah yg sedang berjuang sekarang..betapa bertuahnya dorg dalam perjuangan mencari redha allah..entah bila tiba giliran kita2 pulak..niat tu ada tp ilmu kurang..malu jugak bila org tanya2 psl haji pastu x dpt jawab, ‘muslimah apa neh?’ mgkn ada yg rasa begitu..makanya aku berazam di dalam hati untuk stat study psl haji seawal mungkn..ya mmgla tym skola ada blajar tp tym tu niat utk pass paper jak astagfirullah no wonder spm ko teruk za sekarang ni niat utk btul2 mendalami psl haji secara teori untuk memantapkan amali semasa d tanah suci nanti..bila tiba giliran tu kita serahkan pada allah, yg penting doa kuat-kuat..tp x salah utk merancang bila kita mo p soo senang mo bajet kan..soo aku plan utk p before i turn 40..for now itula aim aku mudah2an dipermudahkan segala urusan amin.

someone said to me..

apa tujuan kita kerja?

apa tujuan kita cari duit banyak?

rezeki yang allah bagi tu kalau kita belanjakan ke jalan allah, rezeki dan hidup kita akan lebih berkat..

sedikit rezeki kita guna utk kesana (tanah suci), bila balik nanti melimpah ruah rezeki yng kita akan dpt..

for me, mmg betul apa yg dicakap tu..tp rezeki yang dimaksudkan bukan la wang ringgit saja mgkn dalam bentuk yg len contohnya kesihatan atau jiwa yang tenang..something yang semua orang maw tapi ndak semua org ble dpt..wlupun dgn duit yg banyak..

okla sebelum lalutan ini lebih melalut aku stop la dlu..

aku doakan semua yang membaca entry ini dimurahkan rezeki supaya cepat dapat menunaikan haji amin..

1 comments:

Sheila said...

aku sama laki ku ada tu plan mau pegi dalam umur 30-an..kira sebelum 40 lah.. hehe..tapi, ilmu tida kcukup lagi. betul cakap kau za..start dr sekarang kumpul ilmu. nanti d sana pun yakin ja.

 
template by suckmylolly.com